fbpx
117   253
105   268

Roadtrip door West Amerika Deel 1

Het is je vast niet ontgaan.. ik ben net een klein weekje thuis van mijn Roadtrip door West Amerika. Omdat ik weet dat heel veel van jullie super benieuwd zijn naar mijn reis heb ik besloten er op mijn blog een soort mini-serie van te maken. Ik ben 18 dagen weggeweest en ik heb zoveel meegemaakt en gezien. Om ieder artikel niet te lang te maken komen er in totaal 6 delen online. Per deel bespreek ik dus 3 dagen. Benieuwd naar mijn eerste deel? Lees dan zeker verder!

Dag 1

Zondag 11 september… Tijd om te vliegen!! Onze roadtrip door West Amerika kon beginnen!! Om 7 uur s’ochtends vertrokken we naar Schiphol. De reis maakte ik samen met mijn vriend en nog een stelletje met wie wij al erg lang goed bevriend zijn. Op Schiphol waren we gelukkig ruim op tijd dus we konden relaxed aan onze vakantie beginnen. Door de douane, nog even lekker wat eten en toen was het toch echt tijd om te boarden. Spannend, want voor ons alle vier was het onze eerste echte verre reis.

Roadtrip door West Amerika Deel 1

Vanuit Schiphol vlogen we naar Houston, Texas waar wij een overstap hadden van 2 uur. Vanuit Houston vlogen wij vervolgens door naar Los Angeles. Eenmaal in Los Angeles aangekomen hebben we de shuttlebus genomen naar ons verhuurbedrijf om onze auto op te halen. We hadden een ‘standaard sedan’ gehuurd maar heel die parkeerplaats stond vol met dikke auto’s. De mannen hadden al snel besloten dat ze de allergrootste auto van de hele parkeerplaats wilde. Tsja.. we waren maar één keer in Amerika dus we moesten het maar meteen goed doen. De keuze was gevallen op een Chevrolet Tahoe.. wat een bak! Het was al laat dus we zijn eigenlijk gelijk naar ons hotel gereden om te douchen en lekker te gaan slapen.

Dag 2

De volgende dag was het tijd om L.A. te verkennen. We besloten fietsen te huren en een rondje te maken door Hollywood en Beverly Hills. Dit is echt een aanrader want het is in de stad super druk qua auto’s en met de fiets ben je overal echt veel sneller. Ontbijten moesten we ook nog dus dat deden we geheel in stijl bij iHop om maar gelijk te wennen aan het Amerikaanse eten. We fietsen door Beverly Hills, langs Rodeo Drive, Sunset Boulevard, echt super gaaf! We zijn zelfs langs de huizen van Michael Jackson en Elvis Presley gefietst.

Roadtrip door West Amerika Deel 1

Na een middagje fietsen besloten we met de auto naar Griffith Observatorium te gaan. We hadden namelijk op internet gelezen dat je vanuit hier een mooi uitzicht had op heel L.A. en op het Hollywood Sign. Hier zijn natuurlijk de nodige foto’s gemaakt en hebben we genoten van het uitzicht. Wat is L.A. een gigantische stad zeg!

Na Griffith Observatorium zijn we naar Venice Beach gereden. Bij een bezoek aan L.A. kan je natuurlijk dit populaire strand niet overslaan. Het was al laat op de dag dus het was er vrij rustig. Het is echt een prachtig strand en er zijn genoeg skaters en mensen op beachcruisers te vinden. Echt een leuke vibe daar. In een zijstraatje zijn we heerlijk neergeploft voor het avondeten en een welverdiende cocktail. Hier hebben we nog even nagetafeld en vervolgens zijn we teruggereden naar het hotel om heerlijk te gaan slapen.

Dag 3

Natuurlijk hadden we Venice Beach gezien maar de Santa Monica Pier stond ook absoluut op ons lijstje. De volgende ochtend hebben we dan ook lekker ontbeten en zijn we daarna doorgereden naar Santa Monica. De bekende ‘kermispier’. Toen wij aankwamen was het nog vroeg en ging eigenlijk net alles open. Echt een toffe pier en super leuk om op rond te lopen. Daarnaast zijn we ook nog lekker op het strand zelf geweest. Wist je dat Route 66 eindigt op deze pier?

Roadtrip door West Amerika Deel 1

Na ons bezoek aan de pier was het tijd om door te rijden naar onze volgende locatie, Palm Springs. We zijn natuurlijk niet voor niets op roadtrip! In Palm Springs hadden we eigenlijk gepland om de Aereal Tramrail te nemen. Dit is een mega lange kabelbaan met een prachtig uitzicht over de kliffen van Chino Canyon. Helaas kwamen we aan en bleek de Tramrail dicht voor ‘Maintenance’. Jammerr… Op naar plan B en dat was ook alles behalve vervelend hoor. We zijn naar ons hotel gereden om vast in te checken en gelukkig was er een zwembad! Het was die dag in Palm Springs minimaal 32 graden dus dat was echt heerlijk. We hebben deze middag lekker doorgebracht aan het zwembad.

s’Avonds zijn we naar The River gereden. Dit is een shoppingmall waar we hebben rondgelopen en heerlijk hebben gegeten. Eenmaal terug in het hotel hebben we nog wat kaartspelletjes gespeeld en genoten van een biertje en een wijntje. De wijntjes natuurlijk, geheel in stijl, in de welbekende Amerikaanse Red Cups!

Roadtrip door West Amerika

Zo.. Dat waren de eerste drie dagen van mijn roadtrip door West Amerika alweer! Echt het begin van de reis waar we dus de eerste dag kwijt waren aan reizen. De volgende dag hebben we vooral genoten van Los Angeles. Wat een fantastische stad en zoveel herkenbare plekken uit films. Bizar om daar dan gewoon rond te lopen en te fietsen. De derde dag nog een stukje Los Angeles in de zin van het bezoeken van de Santa Monica Pier en vervolgens zijn we dus doorgereden naar Palm Springs. Hier vooral lekker genoten van de zon want hè, het is niet voor niets vakantie!!

Aanstaande vrijdag (07-10) komt mijn tweede deel van mijn Roadtrip door West Amerika online. Als je benieuwd bent naar het vervolg, houd dan dus vrijdag zeker mijn blog in de gaten. De aankomende weken zal ik iedere woensdag en vrijdag een deel van mijn reis online zetten.

IMG_2672[1]

Volg je mij al op Instagram Bloglovin’?

Delen:

22 Reacties

1. 10 oktober 2016 / 07:50

Wat gaaaaaff! Het ziet er zooo mooi uit allemaal! Super leuk! xoxo

2. 5 oktober 2016 / 20:02

Wat ziet dat er allemaal gaaf uit! Wat leuk dat je allemaal hot spots hebt bekeken, dat hoort er eigenlijk wel een beetje bij natuurlijk 😉

3. 5 oktober 2016 / 16:00

Die foto’s op het strand wat gaaf zeg en oh foooood! looking good girl!

4. 5 oktober 2016 / 13:16

Wauw, wauw, wauw! Hier heb ik op gewacht! Ooooh, wat zou ik hier ook graag een keer heen willen! Geniet er nog maar goed van!

• 6 oktober 2016 / 10:09

Lief, dankjewel Iris! Nagenieten dat doen we zeker X

5. 5 oktober 2016 / 12:16

Oh wauwww dit ziet er zo geweldig uit

6. 5 oktober 2016 / 11:09

Wauw wauw wauw, ik hoop ook snel zo’n reis te kunnen maken, ZO gaaf! En ik snap wel dat je collages hebt gemaakt, want waarschijnlijk heb je mega veel toffe foto’s!

• 6 oktober 2016 / 10:09

Dankjewel Mariëlle!! Inderdaad gekozen voor collages, anders werd het allemaal wel heel erg lang en groot, haha! Heb in totaal meer dan 2500 foto’s dus kiezen is sowieso al lastig 😀

7. 5 oktober 2016 / 09:43

Oh wauw, wat super gaaf ziet dit eruit zeg! Ik ben jaloers, zo’n trip wil ik ook maken haha… ben benieuwd naar je volgende delen 🙂

8. 5 oktober 2016 / 09:40

Wauw, wat een super mooie en leuke foto’s Lindsey! LA lijkt mij zo een gave stad! Leuk om te zien dat jullie het zo naar de zin hebben gehad. Ben erg benieuwd naar je volgende deel.

9. 5 oktober 2016 / 09:05

Deze reis hebben wij volgend jaar op de planning staan. Wat een mooie foto’s!! Benieuwd naar je andere blogs.

10. 5 oktober 2016 / 08:43

Wauw, wat gaaf! Ik wilde al heel graag naar Amerika, maar dankzij je foto’s wil ik er eigenlijk nu gelijk heen, haha! Heel leuk verslag!

11. 5 oktober 2016 / 08:43

Ik ben echt ontzettend jaloers op je Linds. Ik ben nog nooit aan de Westkust geweest en wil dat door jouw foto’s alleen maar meer!

12. 5 oktober 2016 / 07:11

Oh yes! Zo ontzettend gaaf. Ik kijk uit naar je volgende verslag.

• 6 oktober 2016 / 10:08

Leuk om te horen, dankjewel Susan x

13. 5 oktober 2016 / 06:09

Een reis langs het westen van Amerika staat echt nog op mijn ’to do travel’ list! Leuk dag je jouw reis in een serie knipt! De eerste paar dagen klinken al heel erg goed :-)!