fbpx
15   203

Roadtrip door West Amerika Deel 6

Roadtrip door West Amerika

Mijn Roadtrip door West Amerika ging als een speer, net als deze artikelen. Dit is alweer het laatste deel van mijn ‘West Amerika Serie’. Deel 1, Deel 2, Deel 3, Deel 4 en Deel 5 heb je allemaal al kunnen lezen. Nu is het tijd voor deel 6! Benieuwd? Lees gezellig mee!!

Dag 16

De laatste dagen zijn aangebroken. Dat was op Dag 16 wel echt voelbaar. Je gaat toch weer je koffer een beetje ordenen en je toch realiseren dat je bijna naar huis moet. Dit vonden we eigenlijk alle vier helemaal niet leuk. We hadden het zo ongelofelijk goed naar onze zin dat we er eigenlijk nog even niet aan moesten denken. We besloten dan ook van de laatste dagen nog het beste te maken. Vanuit Santa Maria reden we al vroeg richting Ventura. We hadden namelijk gezien dat ons hotel in Ventura recht aan het strand lag en dat was precies waar we zin in hadden. Gelukkig was het niet ver rijden dus het was inchecken, bikini aan en gaan.

Roadtrip door West Amerika

In Ventura hebben we eigenlijk de hele middag aan het strand gelegen. Het was echt heerlijk weer, er waren mensen aan het surfen, er stond een windje.. het was echt goed vertoeven. Aan het einde van de middag besloten we ook nog even gebruik te maken van het zwembad en toen ging het mis, whahah! Het was ‘Happy Hour’. Cocktails echt voor een prikkie. Alleen, we hadden die dag alleen ontbijt op en tsja, dat viel niet heel erg goed. Van deze dag heb ik dan ook niet zoveel foto’s want we hebben vooral op het strand gelegen en cocktails gedronken. Uiteindelijk hebben de mannen ons, een tikkeltje te zat, op bed gelegd en zijn hun nog lekker hamburgers gaan eten en bier gaan drinken. De vrouwen.. wij hebben er niks van gemerkt, whaha!!

Dag 17

Wakker geworden met een kater. Het ontbijt ging er dan ook alles behalve goed in. We besloten nog een middagje heerlijk te chillen aan het strand en het zwembad. De lunch in de middag viel gelukkig een stukje beter, haha! De reis was zo indrukwekkend en we hadden zoveel gezien. We waren moe en konden twee dagen strand echt heel goed gebruiken. Tijdens het plannen van de reis hadden we dit ook wel ingecalculeerd. Nog even twee dagen strand om uit te rusten en te genieten. Achteraf waren we hier heel blij mee want dat was wel echt even super lekker.

Roadtrip door West Amerika

Aan het einde van de middag was het tijd om weer naar Los Angeles te gaan. De stad waar onze reis begon en eindigde. We reden weer via Highway 1 en kwamen langs Malibu. Hier stonden echt de surfhuisjes die je kent van TV. Zo gaaf om te zien! Aan het begin hadden we de Walk of Fame in L.A. overgeslagen en we hadden toch zoiets van: ‘Misschien moeten we er toch nog maar even naartoe gaan’. Zo gezegd, zo gedaan. Op naar de Walk of Fame. Het was daar toch wel heel erg leuk. Je zag overal figuren lopen. Van Batman en Spiderman tot Marilyn Monroe. Natuurlijk de sterren op de grond niet te vergeten. In deze straat zit een Hooters, bekend van de meiden in hotpants op rollerskates. Natuurlijk moesten de mannen hier even een biertje drinken en wij vonden dat eigenlijk ook wel grappig. Lekker Amerikaans! Hier hebben we ook nog een hapje op en vervolgens zijn we met de auto naar ons hotel gereden. In het hotel zat een sushibar dus we hebben de vakantie feestelijk afgesloten met een tafel vol heerlijke sushi. Love it!!!

Dag 18

Nooooooo!!! Time to leave America. Eerlijk? Ik zag er echt enorm tegenop. Sowieso ben ik niet het type dat het na een vakantie weer lekker vind om thuis te komen, maar dit keer was het nog wat erger dan normaal. Ik had de hele dag een beetje een sip gevoel. Wakker worden, uitchecken, de auto terugbrengen.. ik vond het allemaal maar niks! De mannen moesten afscheid nemen van de fantastische Chevrolet Tahoe. Achteraf waren we echt blij dat de mannen deze auto hadden gekozen. Het was echt de meest comfortabele auto ooit. Ik raad dan ook iedereen aan: Maak je ooit een roadtrip en moet je veel kilometers maken, bespaar niet op een auto!!

Roadtrip door West Amerika

Op de luchthaven van Los Angeles namen we een ontbijtje. Ik koos voor de Monte Cristo Sandwich, niet wetende wat het was. Het was een soort oliebol met ham en kaas. Hartig en zoet door elkaar. Heel apart, mega machtig maar wel lekker! Vanuit Los Angeles vlogen we naar Houston en vanuit Houston naar Amsterdam. Op de luchthaven van Houston hadden we zo’n twee uur de tijd dus we namen daar nog een lekkere punt pizza en konden daarna eigenlijk meteen weer boarden.

En toen… konden we nog een ‘spectaculair’ verhaal toevoegen aan onze vakantie. In ons vliegtuig was een vrouw die blijkbaar mega dronken was (of deed?). Ze was met eten en drinken aan het gooien en sloeg mensen op het hoofd. Van de stewardessen had ze een aantal waarschuwingen gekregen maar ze luisterde hier niet naar. Toen stonden er ineens 4 mannen op en dat bleken Undercover Airmarshals’ te zijn. Vaak zit er wel een Airmarshal aan boord, puur om de veiligheid te kunnen waarborgen. Dit keer waren ze nodig! De vrouw werd gearresteerd en alle mensen om haar heen werden voorin in het vliegtuig gezet. Uiteindelijk sprak de piloot hier vliegtuig toe: ‘For your own safety we have to go back to New York!’ We waren New York namelijk al gepasseerd en moesten dus terug. Dit duurde ongeveer een uurtje en toen landde we dus in New York. Op de landingsbaan kwamen er politieauto’s aan en toen kwamen er agenten de cabine in om de vrouw te arresteren. Opgeruimd staat netjes! Het was toen alleen nog de vraag of dat we überhaupt wel mochten doorvliegen of moesten overnachten. Dit heeft te maken met protocollen qua vlieguren etc. Gelukkig kregen we uiteindelijk het verlossende woord dat we door mochten vliegen naar Amsterdam en hadden we in totaal maar zo’n 2,5 uur vertraging opgelopen.

Roadtrip door West AmerikaRoadtrip door West Amerika

Roadtrip door West Amerika Deel 6

Zo.. dat was het dan. Mijn hele Roadtrip door West Amerika staat online op mijn blog. Hierboven nog een kleine compilatie omdat ik het nou eenmaal niet kon laten!! Het was echt een fantastische reis en ik ben ongelofelijk blij dat we hem hebben gemaakt. Uiteindelijk dus nog een best spannende vlucht terug gehad naar Nederland en toen kon het nagenieten beginnen. Daar ben ik trouwens op dit moment nog steeds niet mee opgehouden. Sterker nog, ik moet nog een fotoboek in elkaar zien te zetten van meer dan 2500 foto’s!

Heb jij alle delen van mijn ‘Roadtrip door West Amerika’ gelezen? Laat het me even weten in de comments. Zo ja, wat vond je het allerleukste?

IMG_2672[1]

Volg je mij al op Instagram Bloglovin’?

Delen:

12 Reacties

1. 23 oktober 2016 / 00:46

Waaaa zo gaaf. Ik ga gelijk al je andere posts terug lezen! Die fotos, wauwie.
    En je zou het maar meemaken aan boord haha. Wajo, wat zijn er tegenwoordig gekke mensen hee…

2. 22 oktober 2016 / 14:12

Ik vond het super leuk om te lezen, echt heel erg fijn en doet me Amerika alleen nog maar meer missen, want ik heb hetzelfde gevoel elke keer als ik naar huis moet vliegen, of dit nu van de west- of de oost kust is! Wat een verhaal ook op je vlucht, dat heb ik echt nog nooit meegemaakt in al die keren dat ik naar daar (of andere lange afstanden) vloog.

3. 22 oktober 2016 / 08:58

Wat hebben jullie veel kunnen doen zeg! En wat ziet dit er ook weer heerlijk en gaaf uit! Ik wil ook zooooo graag naar Amerika! Jammer dat dit het laatste deel is.. xoxo

4. 21 oktober 2016 / 19:53

Jammer dat het de laatste deel is! Het waren weer leuke fotos

5. 21 oktober 2016 / 10:45

Weeeeh het is voorbij! Hele toffe foto’s weer en ik herken dat gevoel wel hoor. Ik vind thuis komen helemaal niet leuk, zeker niet na een top vakantie!

6. 21 oktober 2016 / 10:39

Heftig dat wat er in het vliegtuig aan de hand was. Ik zou na zo een vakantie ook niet naar huis willen gaan. Die Monte Cristo sandwich klinkt heel goed.

7. 21 oktober 2016 / 10:39

8. 21 oktober 2016 / 09:12

Wat een leuk laatste deel! Ik snap wel dat je met een minder gevoel het vliegtuig uitstapte, want uit Amerika terug naar Nederland lijkt me ook niet leuk, haha. Zo leuk dat je alles hebt gedeeld!

9. 21 oktober 2016 / 08:59

Ahw zo herkenbaar! Wij wilden ook niet naar huis na vier weken Florida.
    Zijn nu alvast aan de volgende roadtrip begonnen om te plannen, dit verzacht de pijn wel een beetje….

10. 21 oktober 2016 / 08:44

Heerlijk verslag weer Lindsey! Jammer dat het alweer het laatste deel is. Jullie hebben zoveel gedaan en gezien, super tof!

11. 21 oktober 2016 / 08:07

Wat een geweldig einde van jullie mooie reis! Ik heb met heel veel plezier jullie verhalen en foto’s bekeken. En volgens mij zijn jullie met heel veel mooie herinneringen terug gekomen. 😀

12. 21 oktober 2016 / 07:01

Wauw, wat een geweldig laatste deel. Dat einde, heb je dat ook weer eens meegemaakt haha! Jullie hebben echt de reis van jullie leven gemaakt als ik alle delen zo lees. Goede tip om niet te besparen op de auto als je zo’n verre roadtrip gaat maken.