fbpx
13   192
66   390

Mijn liefde voor reizen

Even helemaal weg.. iets wat je bereikt met reizen. Van kinds af aan ging ik een aantal keer per jaar met mijn ouders op vakantie, waarvan we er minimaal 1 sowieso met het vliegtuig gingen. Even helemaal weg en optimaal genieten, heerlijk! Het ‘op vakantie gaan’ hebben mijn vriend en ik inmiddels geruild voor ‘reizen’, waarbij we het liefst een roadtrip of rondreis maken in een land buiten Europa. Een andere natuur en cultuur, actief zijn en dingen ontdekken. Ik vertel je graag alles over mijn liefde voor reizen.

Mijn allereerste verre reis was mijn Roadtrip door West-Amerika. Deze heb ik gemaakt samen met mijn vriend en 2 vrienden. In een gigantische Chevrolet Tahoe zijn we in september 2016 drie weken rondgetoerd en daar is mijn liefde voor reizen 100% versterkt. We startte in Los Angeles, reden via Palm Springs naar Joshue Tree National Park. Alhoewel het gehele stappenplan nu vertellen wat lang gaat worden kan ik je vertellen dat we de nationale parken niet hebben overgeslagen, hebben we gefeest in Las Vegas en in San Fransisco en zijn we tot rust gekomen langs Highway 1 aan de kust. Een fantastische reis waarvan je op mijn blog sowieso alles kunt teruglezen!

De roadtrip door West-Amerika was voor de eerste keer niet zomaar ‘een reis boeken’. In plaats van dat je een 10 daagjes een hotel incl. vlucht en transfer naar het hotel boekt in bijvoorbeeld Mallorca moet je ineens een hele roadtrip plannen. Verschillende vluchten, een huurauto, op ieder plekje een ander hotel en natuurlijk dan de activiteiten daar nog. Super leuk om te doen maar het vergt natuurlijk wel wat voorbereiding.

Visum aanvragen USA

Uiteraard zijn we begonnen met het plannen en vrij vragen van de datum en daarna is de vlucht natuurlijk het belangrijkste. Wij vlogen van Amsterdam (AMS) naar Los Angeles (LAX) met een tussenstop in Houston. Belangrijk om te weten is dat je voor Amerika een verplichte reistoestemming nodig hebt. Deze staat beter bekend als een ESTA en valt onder het kopje visum aanvragen.

De ESTA USA is deze verplichte reistoestemming om naar Amerika te mogen vliegen zonder visum. Een ESTA aanvragen is heel makkelijk, duurt ongeveer 5 minuten en kost € 29,95. Zo gepiept dus maar een heel belangrijk document wat absoluut niet vergeten mag worden! Zonder ESTA krijg je namelijk geen toegang tot Amerika. Er zijn verschillende manieren om deze ESTA te verkrijgen en wij hebben hem destijds verkregen via VisumBuitenland.nl. Dit is een professioneel visumbureau die reizigers ondersteunt bij het verkrijgen van visums voor diverse landen.

Let op: Ookal heb je een tussenstop in Amerika en vlieg je daarna weer door, ook dan heb je een ESTA nodig! Deze ESTA is 2 jaar geldig of totdat uw paspoort is verlopen.

Na het boeken van de vlucht en het aanvragen (en verkrijgen) van de ESTA is het natuurlijk tijd om de reis echt te plannen. Wij hebben daar destijds wel hulp bij gehad van een reisbureau die de mooiste plekjes en hotels op de goede locaties wel wist te vinden. Uiteindelijk hadden we voor vertrek eigenlijk de hele reis al geboekt zodat we hem alleen nog maar hoefde ’te beleven’ en op de reis zelf niet meer hoefde na te denken over het boeken van een hotel of wat dan ook.

Heel veel mensen boeken alleen hun vlucht en zien op vakantie wel waar ze zin in hebben. Dit willen mijn vriend en ik dit jaar ook gaan doen maar omdat West-Amerika onze eerste roadtrip was leek het ons verstandig dit van te voren gewoon te regelen. Inmiddels hebben we èn die roadtrip gemaakt en een rondreis door Thailand en ik denk dan ook dat we de volgende reis wel alleen gaan beleven door het boeken van een vlucht. Nog nèt even een stapje avontuurlijker.

Het lijstje wordt alleen maar langer…

Ik vind het fantastisch dat ik mijn liefde voor reizen kan delen met mijn vriend. Als ik één ding geleerd heb de afgelopen jaar dan is het wel dat je wensenlijstje langer wordt in plaats van korter. De wereld lijkt ineens zo toegankelijk en je kan natuurlijk gewoon overal naartoe vliegen. Waar we eerst een top 5 hadden van Ultieme Vakantiebestemmingen die we willen bezoeken is dat denk ik een top 20 geworden. Het reizen is absoluut een uitlaatklep en iets waar je weken en maanden naar uit kunt kijken.

Wat mis tot nu toe jouw mooiste reis geweest?

IMG_2672[1]

Volg je mij al op Instagram Bloglovin’?

Dit artikel is een samenwerking.

Delen:

25 Reacties

1. 2 augustus 2018 / 09:05

Die trip hebben wij ook gemaakt (alleen de andere kant op) en staat zeker ook heel erg hoog op mijn lijstje mooiste trips

2. 30 juli 2018 / 22:53

Mijn mooiste reis was mijn laatste naar Thailand. Voor mij is het altijd dubbel. Ik wil zo graag reizen maar heb enorm last van heimwee en angsten. Dat was bij mijn laatste reis niet dus heb ik daar de beste herinneringen aan.

3. 30 juli 2018 / 18:29

Leuk om te lezen dat je het reizen al met de paplepel hebt ingekregen! Ook wij gaan er graag op uit en blijven vooralsnog binnen Europa omdat we gewoon nooit lang van huis kunnen. Maar gelukkig heeft Europa genoeg mooie plekken en hebben we nog lang niet alles gezien. Mijn mooiste vakantie? Misschien wel onze allereerste vakantie samen naar Oostenrijk, we zouden slechts een week gaan maar het beviel ons zo goed dat we gewoon nog 2 weken zijn gebleven!

4. 30 juli 2018 / 18:27

Tja die lijstjes worden inderdaad alleen maar langer. Er zijn zoveel mooie bestemmingen op deze wereld. Zelf ben ik ook helemaal verslaafd aan reizen en sinds kort ook een reisblog gestart 😉 Mijn mooiste reis was toch wel een jaar backpacken in Australie, Nieuw-Zeeland en Azie alhoewel de trip vorig jaar naar Uganda met mijn zoon ook wel heel bijzonder was.

5. 30 juli 2018 / 15:51

Ik ben echt dol op reizen. In Amerika ben ik helaas nog nooit geweest, maar dat staat hoog op mijn verlanglijstje, die inderdaad steeds maar langer wordt. Mijn mooiste reis tot nu toe is onze reis naar China, dat was zo gaaf en bijzonder. In oktober gaan wij voor onbepaalde tijd op reis en ik kijk er naar uit!

6. 30 juli 2018 / 15:02

Heerlijk is het om te reizen, fantastisch om de wereld te ontdekken en andere culturen te ontdekken inderdaad. Helaas heb ik niet genoeg dagen verlof

7. 30 juli 2018 / 13:48

Ik denk dat veel mensen de liefde wel hebben, maar het geld of verlof niet. Ik heb pas een appartement gekocht dus heb helaas het geld niet voor een langere, verdere trip! Ik zou graag terug naar Amerika willen, maar zal niet voor snel zijn!

8. 30 juli 2018 / 13:33

Mijn mooiste reis was naar Orlando. Een rondreis van 2 weken. We begonnen in Miami en eindigde in Orlando. Zo mooi!

9. Naomi
    30 juli 2018 / 13:07

Wat een leuke blog en ook handige tips

10. 30 juli 2018 / 11:43

Oh wat gaaf! En wat een leuke foto’s. Ik ga eind september een reis door west-Amerika maken, heeeeel veel zin in! 😀

11. 30 juli 2018 / 11:42

Die eerste foto met die springende mensen vind ik erg mooi. Wat kunnen ze hoog komen zeg.

12. 30 juli 2018 / 11:30

Ik wil ook nog zoveel landen/plaatsen zien van de wereld! Mijn favoriete vakantieland tot nu toe is Spanje.

13. 30 juli 2018 / 11:24

Vroeger ging ik ook bijna ieder jaar met mijn ouders vliegen. Hele mooie herinneringen heb ik daaraan. Helaas kunnen we het zelf niet bekostigen, maar ik hou echt van reizen!

14. 30 juli 2018 / 09:40

Wat leuk om over je passie voor reizen te lezen! Ikzelf ben daar helaas niet zo avontuurlijk in

15. 30 juli 2018 / 09:28

Wij gaan niet naar het buitenland, maar onze favoriete vakantie is met zn drietjes naar Beekse Bergen 😀 En met zn tweetjes naar Gambia (onze laatste buitenlandse vakantie)

16. 29 juli 2018 / 11:31

Ik vind dit interessant om te lezen, omdat ik zelf het liefst thuisblijf. Ik lees best graag wat er toch zo leuk is aan reizen : )

17. 28 juli 2018 / 23:32

Haha ja best lastig hè dat die lijst steeds maar langer blijft …

18. 28 juli 2018 / 21:14

Mooie reizen heb je dan al gemaakt! Onze reis gaat ieder jaar naar Spanje.

19. 28 juli 2018 / 15:02

ik vind reizen heerlijk maar ben niet dol op gedoe. Daarom ga ik het liefst met de auto en de tent op pad en zeggen manlief en ik dagelijks tegen elkaar : wat zullen we doen vandaag, waar gaan we eens heen. Hmmmm die ultieme vrijheid…

20. 28 juli 2018 / 14:44

Wat een toffe reis moet dat geweest zijn! Kan me goed voorstellen dat het een heel ander slag reizen is dan de 10 dagen aan de Spaanse costa hihi.
    En wat een prachtige foto’s hebben jullie gemaakt van de roadtrip!

Hier ben ik vroeger heel vaak naar Frankrijk en Duitsland geweest en heel vroeger een aantal keer Australië.

Mijn mooiste reis is onze huwelijksreis, alleen moeten we die nog maken dus kan helaas nog niets zeggen hier over 🙁

21. 28 juli 2018 / 13:58

Klinkt als een schitterende reis! Leuk ook dat je dat samen met je vriend en andere vrienden kan delen. Mijn mooiste reis tot nu toe is Nepal, een totaal andere wereld dan Amerika, maar ook dat land staat op mijn als maar langer wordende lijstje!

22. 28 juli 2018 / 13:07

Wauw wat mooi dat jullie dit samen zo heetlijk vinden, mijn mooiste vakantie was tot nu toe naar Spanje, i love it!

23. 28 juli 2018 / 12:19

Wat mooi om te lezen! Ik heb zelf dus eigenlijk helemaal niet zoveel met reizen. Ik ben net zo lief thuis als op reis haha.

24. 26 juli 2018 / 13:37

Ben toen ik klein was naar verschillende antilliaanse eilanden geweest, was heel erg mooi! Zou nog wel eens weer naar Curacao willen. Amerika staat ook hoog op het lijstje!