fbpx
97   454
54   138

Rondreis door Thailand Deel 1

Als je mij al een tijdje volgt dan weet je dat ik vorig jaar een Roadtrip door West Amerika heb gemaakt. Van mijn reis heb ik toen in totaal 6 artikelen gemaakt vol verhalen en foto’s! Deze ‘serie’ is toen ontzettend goed ontvangen en het reizen smaakte mij naar meer. Dit jaar maakte ik een rondreis door Thailand en mijn vriend en ik zijn daar net van terug. Uiteraard is het weer tijd om hier een uitgebreid verslag van te maken. Omdat wij net zo lang zijn gegaan als vorig jaar kun je ook nu weer een serie van 6 delen verwachten. Rondreis door Thailand Deel 1, it’s here! I’m so excited!!

Rondreis door Thailand

Dag 1

Zaterdag 2 september, de dag dat het tijd was om te gaan vertrekken naar Schiphol. Op Vrijdag 1 september trouwde onze (schoon)zus en dus was het zaterdag 2 september wel even pittig. Met een kater pakte we onze backpacks in en mijn broer was zo lief om ons naar Schiphol te brengen. Onze vlucht vertrok rond om 15:30 uur en we zorgde dus dat we ruim op tijd aanwezig waren. Alles verliep soepel en we hadden zelfs nog even tijd om langs de Mc Donalds te gaan. #katerontbijt

Ik heb van onze reis weinig foto’s. Tsja, als je veel vliegt dan zijn die foto’s van de vleugels in de lucht op een gegeven moment ook wel een beetje klaar. We vlogen met Emirates Airlines, onze eerste keer met deze maatschappij. Wij hebben de vluchten overigens als mega relaxed ervaren en alle lof gaat echt naar Emirates. Een top maatschappij in mijn ogen. De Airbus 380 (dikke alien dubbeldekker) was echt super luxe en we hebben de hele vlucht films gekeken en geslapen. Rechtstreeks naar Bangkok zijn we niet gevlogen, we hadden een tussenstop op Dubai. Dit verliep allemaal helemaal prima!

Rondreis door Thailand

Dag 2

Na heel wat uurtjes onderweg te zijn geweest kwamen we de volgende dag aan in Bangkok. Op het vliegveld stond er gelukkig al een taxi op ons te wachten en die bracht ons naar het hotel midden in de stad. Deze taxirit was al een avontuur op zich. Wij waren beide nog nooit in Azië geweest dus op dat moment keken we beide echt onze ogen uit. Eenmaal in het hotel pakte we wat spulletjes uit en besloten we heel eventjes bij te komen van de reis. Oftewel: we vielen samen als een blok in slaap!

Na onze ‘powernap’ was het tijd om de stad te gaan verkennen. Het was inmiddels donker en tijd om te eten. In het hotel regelde we een taxi naar de Lebua Skybar. De welbekende skybar van de film ‘The Hangover’. Deze staat bekend om het fantastische uitzicht maar er zit ook een heel goed restaurant bij genaamd Mozu. We aten hier onze eerste ‘echte’ Thaise curry en genoten van een biertje en een overheerlijk toetje. Uiteraard hebben we ook het uitzicht vanuit de skybar nog even gecheckt en dat is inderdaad echt de moeite waard.

Rondreis door Thailand
Na ons diner hebben we de taxi gepakt naar Koh San Road. Zoek naar tips in Bangkok en deze straat komt ontelbare keren voorbij. Dat kon niet missen, op naar Koh San Road. Daar eenmaal aangekomen liepen we beide met open mond rond. Je kijkt namelijk gewoon echt letterlijk je ogen uit. Op iedere vierkante meter staat een klein kraampje met eten. Pannenkoeken, sticky rice met mango, kokosnoten, spiezen met allerlei vlees en zelfs gefrituurde schorpioenen en tarantula’s. Gelukkig hadden we net gegeten want eerlijk gezegd kreeg ik hier niet echt honger van. In de straat hebben we een kroeg opgezocht en zijn we lekker verder gegaan aan de biertjes.

Dag 3

Op zoveel forums lazen we: ‘Geef Bangkok een kans!’ Dat is precies wat we deden want op Dag 3 was het echt tijd om Bangkok te verkennen. We gingen in de ochtend op pad met een local die ons door de hele stad heeft gegidst. Met de TukTuk naar Chinatown, de Flowermarket, Grand Palace en nog veel meer. Dit was echt ontzettend leuk!

Rondreis door Thailand
De tip die je ook veel tegenkomt is om een fietstocht te maken door Bangkok. Dat stond in de middag op onze planning. Onze gids was zo gek als een deur en reed op tempo ‘Verstappen’ dwars door de markten en ministraatjes heen. Hilarisch en uiteraard deden wij ons uiterste best om hem bij te houden. Wij Nederlanders hoef je natuurlijk niet te leren fietsen!! Hij stopte op super toffe plaatsen en wist overal weer iets leuks te vertellen. De krokodillentempel, de schildpaddentempel, Wat Arun, we zijn echt heel Bangkok door geraced. We hebben ook meerdere malen de boottaxi over de Chao Phraya River gepakt en ook dit was weer een beleving op zich!

Ons hotel was het Eastin Makkasin Hotel en daarop zit ook een bekende skybar, namelijk de Attica Sky Lounge. We zijn eerst gaan zwemmen en kozen vervolgens een mooi plekje uit met het beste uitzicht en bestelde echt de heerlijkste sushi! Wow, deze sushi was echt mega goed, dikke aanrader! Onder het eten besloten we even te facetimen met het thuisfront, aangezien die het maar wat spannend vonden dat wij weer aan de andere kant van de wereld zaten, haha.

De eerste drie dagen, en dus deze Rondreis door Thailand Deel 1, staat geheel in het teken van Bangkok. Mijn vriend en ik hebben deze stad echt ervaren als ontzettend tof. Belangrijk is inderdaad om Bangkok een kans te geven. Het kan snel afschrikken maar blijf juist dan nog eventjes een dagje extra. Wij zijn echt op prachtige plekken geweest en zijn stiekem heel erg fan van Bangkok. Ik zou er zo weer naartoe gaan!

Aanstaande donderdag (05-10) komt mijn tweede deel van mijn Rondreis door Thailand online. Als je benieuwd bent naar het vervolg, houd dan dus donderdagdag zeker mijn blog in de gaten. De aankomende weken zal ik iedere dinsdag en donderdag een deel van mijn reis online zetten.

IMG_2672[1]

Volg je mij al op Instagram Bloglovin’?