fbpx
15   201
67   394

Roadtrip door West Amerika Deel 5

Welcome to San Francisco! Deel 1, deel 2, deel 3 en deel 4 staan al online. Deze week is het de beurt aan deel 5 en deel 6 en dan zit het er alweer op! Deel 5 staat dus geheel in het teken van San Francisco, de stad waar wij in totaal 3 nachten verbleven. Benieuwd naar onze belevingen? Lees dan gezellig verder!

Dag 13

Op dag 12 kwamen we zo laat in San Francisco aan dat we echt niets meer van de stad hadden gezien. Op dag 13 hadden we dan ook echt veel zin om de stad te verkennen. Ons hotel was gelegen op Union Square en natuurlijk was het eerst tijd om een ontbijtje te scoren. Dit deden we bij Westfield, een shoppingcentre met op de begane grond alleen maar eettentjes. Ik ging voor een heerlijke yoghurt met granola en vers fruit, een lekker croissantje, een jus d’orange en koffie. Yummm.. Op Union Square vind je trouwens ook de ‘World Famous Cable Car’ en toen wij daar langsliepen kwam hij net aan. We konden het natuurlijk niet laten om even te kijken hoe dat dat precies werkte. Leuk om te zien!

Roadtrip door West Amerika Deel 5

In het hotel hoorde we al snel dat parkeren in San Francisco nogal lastig en (super) duur was dus we besloten de auto veilig bij het hotel te laten en het openbaar vervoer te nemen. Dit was echter super goed geregeld en snel. Na ons ontbijt namen we de ‘cable car’ naar de Fishermen’s Wharf, oftewel Pier 39. Hier hebben we vooral rondgelopen en genoten van het heerlijke weer. Je hebt hier trouwens ook echt een mooi uitzicht over de Golden Gate Bridge en Alcatraz. Oh en in de haven zijn mega veel zeehonden en zeeleeuwen te vinden!

Vanuit Las Vegas naar (uiteindelijk) San Francisco was echt een lange tocht. We waren dan ook wel gewoon toe aan een beetje rust. Op de Fishermen’s Wharf zijn we neergestreken op een terras en hebben hier lekker Fish&Chips op en genoeg witbiertjes. Aan het einde van de middag besloten we te wandelen naar de Coit Tower. Dit was vroeger letterlijk een Vuurtoren. De toren werd hoog genoeg gebouwd om de hele stad te kunnen zien. Als er dan ergens brand was dan zagen ze dat vanuit die toren en konden ze de brandweer eropaf sturen. Als je dus een mooi uitzicht wilt hebben over San Francisco dan moet je hier zijn! Het was echt fantastisch om te zien!

Oké, en toen hielden de foto’s van die dag op. De laatste foto die ik heb is een ‘selfie’ die we maakte in een Ierse Pub in North Beach. We hadden al wat biertjes op op de Fishermen’s Wharf maar besloten nog een ‘afzakkertje’ te doen. Het waren allemaal speciaalbieren en ieder rondje probeerde we iets anders. Dat hakte er goed in! Vervolgens zijn we uiteten gegaan met de nodige cocktails. Je kon wel stellen dat we gewoon allemaal echt te veel hadden gedronken. We besloten dan ook dat het nog geen tijd was om te gaan slapen dus vroegen in het restaurant om adresjes van goede clubs. Hij schreef in totaal drie clubs op! De eerste club waar we belandde was een stripclub waarvan we niet wisten dat het een stripclub was. Dat was niet het grootste succes, whaha!! Vervolgens gingen we naar een andere club die op het lijstje stond en dat was echt net een studentenhuis van binnen. Ook geen succesverhaal.. Op naar de laatste club op het lijstje en daar was het helemaal raak. Eenmaal binnen bleek dat we op een Gothic Feest waren beland. Niet zomaar Gothic maar echt complete outfits met maskers en al. Daar stond ik, in een lichte, skinny jeans, een wit topje aan, op m’n Nikes. Pfff.. hahaha! Gelukkig kwamen we wat Amerikanen tegen die ook geen idee hadden wat ze überhaupt in die club deden. Eén van hun had 12 jaar lang in Nederland gewoond en sprak nog een beetje Nederlands. Grappig! De avond was op z’n zachtst gezegd nogal ‘apart’. Maar we hebben er mooie verhalen aan over gehouden en hebben er maar het beste van gemaakt. Diep in de nacht zijn we met een taxi naar het hotel gegaan en zijn we lekker gaan slapen.

Roadtrip door West Amerika Deel 5

Dag 14

Omdat we op Dag 13 niet zo heel veel van de stad hadden gezien besloten we dat we maar eens de toerist moesten gaan uithangen. s’Ochtends scoorde we bij Westfield weer een heerlijk ontbijtje. Op dat moment was er trouwens een hele staking aan de gang tegen ivoor! Na ons ontbijt namen we de bus naar het Golden Gate Park. Dit was nog even een ‘spannende rit’. Onderweg kwamen me namelijk langs een plek dat helemaal was afgezet met linten. Overal stonden politiebusjes en FBI en niemand wist wat er aan de hand was. Een vrouw in de bus zei alleen: ‘There’s a man with a gun’, meer niet. We waren dan toch ook best wel blij dat de bus gewoon snel doorreed naar de andere kant van de stad.

Eenmaal aangekomen in het Golden Gate Park waren we eigenlijk op zoek naar iets doms om te doen. Gewoon niet te serieus maar iets meligs. We besloten uiteindelijk om een 4 persoonsfiets te huren. Slaat natuurlijk nergens op maar we zagen de lol er wel van in. En lol dat hebben we zeker gehad.

Roadtrip door West Amerika Deel 5

Na ons bezoek aan het Golden Gate Park vonden we het toch wel tijd om de Golden Gate Bridge van wat dichterbij te gaan bekijken. Natuurlijk hebben we heel veel foto’s gemaakt en zijn we ook de brug opgelopen. Aan het begin van de brug heb je ontzettend veel informatie over waarom deze brug nu zo bijzonder was, hoe hij is gebouwd en waarom hij zo is ontworpen. Dit was toch wel even erg interessant om te lezen. Nadat we de Golden Gate Bridge weer afkwamen hebben we gelunched in het restaurantje aan de brug. Hier had ik vissoep in brood en dat was echt verrassend lekker!

Vanuit de Golden Gate Bridge zijn we met de bus weer teruggegaan naar Union Square.. Nja, dat wilde we tenminste. Eenmaal in de bus zei de buschauffeur: ‘I can’t get you there’. Huh? Waarom niet? We waren namelijk alweer een beetje vergeten dat we die ochtend al die politie en FBI hadden gezien en dat bleek nog steeds niet te zijn ‘opgelost’. De chauffeur kon ons nog steeds niet meer vertellen dan ‘There’s a man with a gun’ dus daar moesten we het mee doen. Uiteindelijk moesten we dus best dichtbij die plaats uitstappen en dat vond ik echt helemaal niks. Gelukkig konden we daar een andere bus pakken die ons wel naar Union Square kon brengen. Hier hadden we WiFi dus ik besloot toch even op te zoeken wat er nu aan de hand was. Er bleek een man te zijn met een geweer die zelf de politie had gebeld. Hij had aan de telefoon gezegd dat hij iedereen die hij zou tegenkomen zou neerschieten en daarna zichzelf. Het was één man met zelfmoordneigingen en de politie en FBI zijn in totaal 6 uur bezig geweest om ervoor te zorgen dat de man zichzelf zou overgeven. Dat heeft hij uiteindelijk gedaan en toen bleek het pistool nep te zijn.

Op Union Square waren we op zoek naar een leuk eettentje dus we vroegen een local naar zijn ’tip van de dag’. Hij kwam aan met een Indiaas Restaurantje dat ‘Little Delhi’ heette. Hij zei dat je daar echt fantastisch kon eten dus zo goedgelovig als we waren zijn we daarheen gegaan. Het was er super druk en het rook er heerlijk dus dat is meestal al een goed teken. De menukaart stond vol heerlijke dingen dus kiezen was nog best moeilijk. Het eten was echt heer-lijk en we hebben er enorm van genoten! Daarna zijn we heerlijk ons bedje in gedoken.

Roadtrip door West Amerika Deel 5

Dag 15

Off to ‘The Rock’, oftewel.. Alcatraz! Natuurlijk hadden we veel mensen waarvan we wisten dat ze ook in West Amerika waren geweest tips gevraagd. Eén tip was: boek Alcatraz van te voren. Zo eigenwijs als we waren hadden we dit niet gedaan. Wij hadden zoiets van: dat gaat echt wel als we daar zijn. Dat bleek ook zo te zijn. Wij hadden de receptioniste van ons hotel gevraagd of ze kon kijken of ze vier kaarten kon regelen en dat was echt zo gefixt. Ze had vier kaarten voor ons om 09:00 uur s’ochtends. Top! Op dag 15 gingen we dus lekker vroeg op naar Alcatraz. We gingen vrij vroeg dus konden vlakbij de boten nog even lekker wat ontbijten.

Daarna was het tijd om de ‘Alcatraz Flyer’ op te gaan. De ferry die ons van San Francisco naar Alcatraz zou brengen. Deze vaartocht duurt ongeveer een kwartiertje maar is wel echt super mooi. Je kunt namelijk echt de hele ‘skyline’ van San Francisco zien en ik heb dan ook erg veel foto’s gemaakt tijdens deze tocht.

Roadtrip door West Amerika Deel 5

En dan meer je aan op Alcatraz! Zodra je uit de boot stapt wordt je opgevangen door allemaal mensen die rondleidingen geven etc. Wij besloten dat we daar gewoon niet zo’n trek ik hadden en liever zelf rond wilde lopen. Dat hebben we dan ook in eerste instantie gedaan. Zo kwamen we er al snel achter dat Alcatraz niet alleen een gevangenis was maar dat er gewoon families woonden en er dus ook gewoon huizen op het eiland staan. Nooit geweten!

In de gevangenis zelf is een Audiotour die echt aan te raden is. Hij is zelfs in het Nederlands verkrijgbaar. Je krijgt een headset en die loodst je eigenlijk als het ware door het gebouw heen. Op sommige plekken moet je stil gaan staan en wordt er verteld over gebeurtenissen of weetjes o.i.d. Het leuke is dat hierdoor het verhaal van Alcatraz echt tot leven komt. Er zijn allerlei achtergrondgeluiden en daardoor gaat het verhaal echt leven. Super tof!!

Na onze tour door Alcatraz werden we natuurlijk weer aan vaste wal gebracht door de ‘Alcatraz Flyer’. Hier besloten we om nog een keer een bezoekje te brengen aan de Fisherman’s Wharf. Bij het surfcafé ‘Wipe Out’ zijn we neergestreken en hier hebben we genoten van een heerlijke lunch en een super lekkere cocktail. Ik had weer Fish & Chips en mijn cocktail was de ‘Shark Bite’, haha! En toen was het tijd om San Francisco achter ons te laten en onze roadtrip weer te hervatten.

Roadtrip door West Amerika Deel 5

Via Highway 1 gingen we weer op naar het zuiden. Het plaatsje waar we verbleven was Santa Maria en dat was stiekem toch een stukje verder dan we hadden verwacht. Omdat de receptie 24 uur open was maakte het niet uit hoe laat we zouden arriveren bij het hotel. Vandaar dat we besloten om aan het einde van de middag nog een paar uurtjes strand mee te pakken. We lagen daar echt heerlijk en hebben zelfs de zonsondergang kunnen bewonderen. Highway 1 is trouwens echt een aanrader. Je rijdt constant langs de kustlijn en we hebben echt meerdere malen groepen dolfijnen zien zwemmen en super veel gasten zien surfen. Er hangt echt een lekker sfeertje! In Santa Maria kwamen we echt heel laat aan dus we zijn toen ook direct gaan slapen.

Aaaaahh.. Deel 5 zit erop. Nog maar één deel te gaan! Het gaat zooo snel..

Aanstaande vrijdag (21-10) komt mijn zesde, en dus laatste, deel van mijn Roadtrip door West Amerika online. Als je benieuwd bent naar het vervolg, houd dan dus vrijdag zeker mijn blog in de gaten.

IMG_2672[1]

Volg je mij al op Instagram Bloglovin’?