fbpx
67   394

Roadtrip door West Amerika Deel 3

Roadtrip door West Amerika

Wow! Inmiddels ben ik gewoon al weer twee weken thuis. Hoe bizar blijft het, dat je ergens zo naar kunt uitkijken en het vervolgens ook zo weer voorbij is? Vorige week kwamen deel 1 en deel 2 van mijn Roadtrip door West Amerika online en vandaag is het de beurt aan deel 3. Benieuwd wat ik deed op Dag 7, 8 en 9? Lees dan gezellig verder!

Dag 7

In mijn vorige verslag vertelde ik dat wij op dag 6 heel graag naar de Antelope Canyon wilde maar dat dat toen niet kon omdat het al was volgeboekt. Gelukkig konden wij de volgende dag om 09:00 uur wel terecht. Op dag 7 stond dus Antelope Canyon als eerste op de planning. Naar deze Canyon wilde we alle vier super graag en we hadden er dan ook erg veel zin in. Antelope Canyon is verdeeld in de ‘Upper’ en ‘Lower’ en wij bezochten de ‘Lower’. We hadden niet echt een voorkeur en er was geen andere mogelijkheid dus dat was helemaal prima. Onder begeleiding van een gids zijn we de Canyon ingegaan. Het is nog best een stuk rijden door echt alleen maar woestijn met heel fijn (net stof!) roestbruin zand.

Roadtrip door West AmerikaRoadtrip door West Amerika

Tsja.. en dan loop je die canyon in. Wauw! Wij waren natuurlijk erg vroeg in de ochtend waardoor het in het begin van de canyon vrij donker was. Een stuk verderop viel het zonlicht binnen en toen was het gewoon echt adembenemend mooi. Precies zoals we gezien hadden op de foto’s! Het is echt fantastisch en iedere foto die je maakt is automatisch een plaatje. Een bezoek aan deze canyon is zo de moeite waard!

Roadtrip door West Amerika

Na Antelope Canyon zijn we richting Bryce Canyon gereden. Dit is weer echt een super groot Nationaal Park met fantastische uitzichten. De rotsen zijn gevormd in een soort torentjes (ook wel hoodoo’s genoemd) en er zijn zoveel verschillende kleuren. Zo zie je bijvoorbeeld witte, oranje en roze rotsen. In het park hebben we geleerd dat de rotsen van kalk en zandsteen zijn en dat de ‘hoodoos’ worden gevormd door de samenwerkende krachten van vriezen en dooien.

Echt prachtig! Na wat rondrijden door het park hebben we uiteindelijk de ‘Navajo Loop’ gelopen. Dit is een hikingpad super ver naar beneden (ja, helaas moet je daarna ook weer omhoog, haha!) en daardoor kun je de rotsen van onderaf zien. Dit geeft weer een hele andere kijk en het was zeker de moeite waard.

Na de hike zijn we met de auto nog naar de ‘Natural Bridge’ en ‘Rainbow Point’ gereden. Twee prachtige uitkijkpunten in het park. Onderweg kwamen we nog super schattige herten tegen en een mega grote raaf. Natuurlijk mocht een foto met het bord van ‘Bryce Canyon’ ook niet ontbreken.

Roadtrip door West Amerika

Na onze heerlijke middag in Bryce Canyon zijn we gaan inchecken in ons hotel. Hier hebben we lekker gedouched en daarna zijn we heerlijk gaan eten.

Een klein weetje over Amerika. De meeste mensen denken dat de porties qua eten mega groot zijn. Eerlijk is eerlijk, dat had ik ook verwacht. Echter, als je een hoofdgerecht besteld dan verschilt de grootte niet veel van Nederland. Al nemen de Amerikanen er meestal nog twee ‘side dishes’ bij. Wat echter wel belachelijk groot is zijn de voor- en nagerechten. Het bord dat je ziet op de foto, met al die gefrituurde hapjes en sausjes, is één voorgerecht! Wij bestelde één portie en aten hier met z’n 4e van. Als je als nagerecht een ‘cheesecake’ of ‘pie’ besteld dan kun je er ook rustig vanuit gaan dat je zo onderhand een halve taart op je bord krijgt! Dat zie je ook op de foto en ook het nagerecht hebben we gedeeld.

Dag 8

Gooodmorning! Time to go to Zion!  Op dag 7 ontmoette we een stelletje in het restaurant. Grappig, zij deden ongeveer dezelfde reis maar dan andersom. Waar hun al waren geweest moesten wij nog naartoe en andersom. Zo konden we elkaar dus mooi wat goede tips geven. Zij vertelde ons dat het in Zion vrij druk kan zijn en dat het dus wel slim is om hier niet te laat heen te gaan. Daarnaast kun je in Zion niet rijden met je eigen auto maar wordt alles gedaan met een shuttlebus. De shuttlebus heeft in totaal 9 stops en zij raadde ons aan om uit te stappen bij punt 9, de aller laatste stop. Dit omdat je hier een ‘river walk’ kunt maken. Dat klonk top, dus dat was ons plan. Op naar Zion! Voor de shuttlebus kwamen we deze super schattige ‘bambi’ tegen. Kijk die oren!!!

Roadtrip door West Amerika

Met de shuttlebus zijn we dus naar stop 9 gegaan en daar zijn we begonnen aan de River Walk. Tof is wel dat je tijdens de shuttlebus tour uitleg krijgt over het hele park. Ze vertellen iets over exact de plek waar je rijdt, dus dat was echt heel erg leuk. De River Walk is een tocht door het water. Er zijn zelden stukken waar het droog staat en de stroming is nog best stevig. Vergis je ook niet in de kou, want het water is alles behalve warm. Tof is dat je kloof waar je inloopt naarmate je verder loopt steeds smaller wordt. Wij zijn alle vier vrij sportief dus wij vonden deze tocht echt heel erg leuk om te doen!

In Zion National Park bevind zich de Zion Canyon. Deze kloof is uitgesleten door de Virgin River, een rivier die op de dag van vandaag nog steeds een endosserende werking heeft. Dit komt voornamelijk door de hoeveelheid smeltwater dat de rivier afvoert na de winter. Wij vonden het park echt prachtig. We hebben verschillende prachtige dieren gezien en overal waar je kijkt is het park weer anders. Oh, en er zitten echt ontelbaar veel schattige ‘squirells’.

Na Zion was het tijd om de natuur achter ons te laten. Off to Vegas, Baby! We verlieten Zion best laat waardoor het dus tijdens het rijden al vrij donker werd. De hele weg wat het echt heel donker en de meeste wegen hadden niet echt verlichting. We reden voornamelijk in woestijngebied en zo af en toe kwamen we een klein dorpje tegen. Na tijd gereden te hebben gingen we een bocht om en BAM! Overal licht! Dat kon niet missen, we waren in Vegas! We sliepen hier in het Golden Nugget Hotel en eenmaal in Vegas aangekomen was het natuurlijk meteen tijd om het nachtleven in te duiken. Het Golden Nugget Hotel ligt in Downtown Las Vegas. Eenmaal buiten aangekomen zagen we echt overal acts. Op het ene podium stond Elvis op te treden en ook Michael Jackson deed een dansje. We keken werkelijk waar onze ogen uit. Overal lichtjes en overal muziek. Gezellig, dat zeker! We bestelde een biertje en keken lekker rond.

Roadtrip door West Amerika

In Las Vegas heb je Downtown en de Main. Downtown is een beetje ‘oldschool’ en daar krijg je echt het Vegas gevoel. De Main is de plek waar alle luxe hotels gevestigd zijn die je waarschijnlijk kent van TV. Na twee uur rond te hebben gelopen in Downtown besloten we de taxi naar de Main te pakken. Tsja.. en daar loop je dan. Het ene moment waan je je in Venetië en het volgende moment in een Romeinse Tempel. In de verte staat de Arc de Triomphe naast de Eiffeltoren en het Vrijheidsbeeld. Echt maf gewoon! De Main is echter wel echt super lang en tussen de hotels zit nog best een eindje. Verder zijn er in Vegas geen zebrapaden of iets. Alle voetgangers lopen in bruggen over het wegdek. Even van hotel naar hotel hoppen zit er dus niet echt in. De Amerikanen verklaarde ons dan ook vooral voor gek dat wij het niet erg vonden om te lopen. Zij hadden natuurlijk alleen een ‘cab’ gepakt. Na onze nacht in Las Vegas zijn we uiteindelijk met de taxi teruggegaan naar ons hotel en zijn we als een blok in slaap gevallen.

Dag 9

Waking up in Vegas!! De mannen hadden als grote wens om naar een schietbaan te gaan in Amerika. Wat is daar een betere plek voor dan Vegas? Op internet vonden we een bedrijf dat dit verzorgde (het heette heel toepasselijk ‘Battlefield’) en we besloten hen te bellen. Binnen een uur konden we terecht en ze vroegen of we eigen vervoer hadden of dat ze ons moesten halen. We besloten dat het handiger was dat ze ons kwamen halen en dat deden ze geheel in stijl in een ‘Army Humvee’.

Roadtrip door West Amerika

Eenmaal aangekomen konden we kiezen uit allerlei pakketten met wapens. Iets waar wij (de vrouwen) totaal geen verstand of interesse in hadden. Al was dat natuurlijk bij de mannen een ander verhaal. Onder het mom van ‘nu we er toch zijn’ hebben ‘de vrouwen’ uiteindelijk toch ook maar een pakket gekozen. De mannen vonden het mega vet en wij waren gewoon nogal zenuwachtig. Al dat geknal.. pff! Je weet echt niet wat je meemaakt als je zoiets in je handen hebt. Wat een kracht zit er in een wapen zeg, niet normaal! Uiteindelijk werden we goed begeleid en hebben we natuurlijk geschoten. Achteraf ben ik toch wel erg blij dat ik het heb gedaan!

Na het schietavontuur zijn we lekker de main van Vegas opgelopen. Hier zijn we eindelijk lekker gaan shoppen. We hebben natuurlijk een roadtrip gemaakt waardoor je niet heel lang op dezelfde plek bent. Als je dan op die plek bent wil je vooral dingen zien en doen en shoppen is dan toch een beetje ‘zonde van de tijd’. Toch had ik een aantal items op mijn wishlist staan en toen ik een Sephora en Victoria’s Secret zag kon ik het toch niet laten om even naar binnen te gaan. Uiteindelijk heb ik een aantal items gescoord die je terug kan vinden in mijn Shoplog Beautyproducten uit Amerika.

Na het shoppen was het tijd om lekker te gaan zwemmen. Tijdens het boeken van onze vakantie hadden we eigenlijk niet echt gelet op de hotels. Ik bedoel, we waren bij de meeste toch maar één dag dus zolang er een bed stond en er een douche was vonden het wel prima. Eenmaal in Vegas aangekomen bleek dat wij in het welbekende hotel met ‘de haaien’ zaten. Hoe vet? Zwemmen konden we dan ook zeker niet laten. We hebben de rest van de middag ‘gechilled’ in het zwembad en zijn vaak van de glijbaan afgeweest die dwars door het aquarium met haaien heenging. Echt lachen!

Roadtrip door West Amerika

Na ons haaien-zwemavontuur zijn we op de kamer gaan douchen en omkleden. In ons hotel zat een Sushi Restaurant waar de Sushi vers gerold werd. Als sushiliefhebbers moesten we hier natuurlijk naartoe. Het was echt super lekker en zeker een van de betere sushi’s die ik ooit opheb. Na het eten zijn we nog in Downtown Las Vegas geweest en vervolgens zijn we aan een Black Jack en Roulette Tafel gaan zitten. Wees eerlijk? Vegas verlaten zonder een gokje te wagen.. dat kan natuurlijk niet. Het werd een latertje, die avond! Ach, dat moet ook een keertje kunnen toch?

Leuk weetje: als je in Las Vegas aan een goktafel gaat zitten krijg je de hele avond gratis drankjes aangeboden. De serveersters komen gewoon langs met de vraag wat je wilt drinken en dat is allemaal gratis!

Roadtrip door West Amerika Deel 3

Wooo! We zitten alweer op de helft van mijn serie over mijn Roadtrip door West Amerika. Bizar, hoe snel dat gaat en hoeveel we op dat moment eigenlijk al gezien hadden. Overal waar we kwamen was het zó anders. Antelope Canyon, Bryce Canyon en Zion zijn bijvoorbeeld echt niet te vergelijken. Las Vegas.. tsja dat is gewoon een totaal andere wereld, haha!!

Aanstaande vrijdag (14-10) komt mijn vierde deel online en de week erop komt deel 5 op woensdag en deel 6 op vrijdag. Benieuwd? Breng dan een bezoekje aan mijn blog op deze dagen!

IMG_2672[1]

Volg je mij al op Instagram Bloglovin’?