fbpx
13   192
66   390

Mijn vakantie in Castellane

Castellane.. je vraagt je vast af: ‘Waar de F*!& ligt dat?’ Haha, nou in Frankrijk dus! Zuid-Frankrijk om precies te zijn in de Cote d’Azur, recht aan de Gorges du Verdon. Echt een prachtig gebied en naar mijn mening moet je hier echt zijn geweest. Wat ik daar allemaal heb gedaan en hoe mijn vakantie is geweest, dat lees je natuurlijk in dit artikel!

Vrijdag 29 april vertrok ik samen met mijn vriend Sebastian en Djecks (Mechelse Herder) naar Castellane. We besloten last-minute hier naartoe te gaan. We vertrokken rond 06:00uur en kwamen rond 19:30uur aan in Castellane. Best een lange rit dus maar gelukkig verliep deze heel soepel. Het rijden hebben we afgewisseld en Djecks lag lekker languit te slapen achterin. Af en toe even stoppen om te eten en te drinken en natuurlijk om even met Djecks te wandelen en dat ging allemaal prima.

Mijn schoonouders waren op Koningsdag al vertrokken naar Frankrijk en we werden dan ook gezellig ontvangen met een heerlijk diner! Nou en dat ging er natuurlijk wel in na zo’n lange reis. Alleen Djecks, die snapte er even helemaal niks van. Na zo’n lange autorit komt hij aan in Zuid-Frankrijk en ziet hij daar hun ook ineens, haha! Gelukkig was hij redelijk snel gewend en kon hij lekker zijn draai vinden. Wij waren na het diner helemaal uitgeput en zijn lekker gaan douchen en slapen!

Mijn vakantie in Castellane

De volgende morgen was het markt in Castellane. Zo’n heerlijke, bourgondische Franse markt die altijd op woensdag en zaterdag is. Leuk om overheen te lopen met allemaal verse producten die natuurlijk even geproefd moesten worden. Daarna stokbrood, croissants en pain au chocolats gehaald bij de Boulangerie voor het ontbijt. Na het ontbijt ben ik even heerlijk met Djecks gaan wandelen zodat hij ook een beetje de omgeving kon verkennen. Gelukkig is het land om het huis helemaal omheind en kon Djecks bij het huis zelf heel de dag lekker vrij rondlopen, ideaal! In en rondom het huis moest nog wat worden geklust en dit hebben we vooral zaterdag en zondag gedaan. Daarnaast natuurlijk genoten van het heerlijke weer en lekker uiteten geweest.

Zoals je misschien wel weet, rijden mijn vriend en ik beide motor. Mijn schoonouders waren zo lief geweest om op Koningsdag een aanhanger achter hun auto te hangen met onze motoren hierop. Deze stonden dus al in Frankrijk op ons te wachten toen wij aankwamen. De omgeving is prachtig rondom Castellane en je hebt hier talloze prachtige ritten die je kunt rijden. Mijn schoonouders rijden hier al jaren motor en wisten dus precies waar we naartoe moesten! Garmin aan en gaan..

In totaal hebben we heel wat kilometers gemaakt. We zijn als eerste naar Mons gegaan. Een superleuk dorp met een prachtig uitzicht, want je kunt hier namelijk de kust zien! Helemaal in de verte zagen we een gigantisch cruiseschip liggen in de haven van Nice, hoe leuk? De rit hiernaartoe is ook echt prachtig en ze hebben een superleuk terras met een top uitzicht. Hier moest we natuurlijk even genieten van een Café Gourmand.

Mijn vakantie in Castellane

De tweede rit die we maakte was door Gorges de Daluis, een prachtige kloof met indrukwekkende rode rotsen. De rivier die hier doorheen stroomt is de Var. Het is een hele leuke weg met talloze smalle paadjes, bochten en tunneltjes. Wij hebben deze tocht stroomafwaarts gereden via Lac de Castillon, Entrevaux, Valberg en Guillaumes omdat je dan door alle tunneltjes heenrijdt in plaats van eromheen. Entrevaux is een heel leuk Middeleeuws stadje dat tegen een berg op is gebouwd met allemaal pittoreske steegjes. Het stadje ligt aan de Var en je rijdt hem binnen via een ophaalbrug. Hier hebben we genoten van een heerlijke lunch. Grappig trouwens ook om door Valberg heen te rijden. Dit is echt een skigebied dat er toch een beetje gek uitziet zonder sneeuw.

De derde rit was naar Moustiers-Sainte-Marie. Vanuit Castellane zijn we links van de Verdon heen gereden en rechts van de Verdon terug. Wederom een prachtige, indrukwekkende tocht met constant uitzicht op de Gorges du Verdon. Een populaire tocht onder de motorrijders want we zijn non-stop motoren tegen gekomen. In Moustiers-Sainte-Marie hebben we heerlijk gelunched, een café gourmand op en ook nog een kokosijsje gegeten. Tsja, het was tenslotte vakantie, haha! Vooral de weg terug is prachtig omdat je hier prachtig uitzicht hebt op Lac de Sainte-Croix. Onderweg zijn we dan ook een paar keer gestopt om foto’s te maken.

Route des Crêtes was onze vierde rit. Een rit die we, volgens mijn schoonouders, absoluut niet mochten overslaan. Je rijdt vanuit Castellane richting Palud Sur Verdon en daar begint Route des Crêtes. Tsja, als je gewend bent om in Nederland te rijden dan kijk je in Frankrijk natuurlijk sowieso je ogen uit, maar ook deze route was weer fantastisch. Eerlijk gezegd was dit wel de spannendste route van de 4 en ik ben blij dat we deze als laatste hebben gedaan, haha. Waar bij de andere drie ritten de Franse wel hadden besloten om vangrails te plaatsen, waren ze dat op Route des Crêtes grotendeels vergeten. Fijn met zo’n afgrond naast je! Gelukkig is dat allemaal goed gekomen hoor en was het uitzicht meer dan fantastisch. Op de terugweg naar Castellane zijn we ook nog even gestopt bij Point Sublime om te genieten van het uitzicht.

Mijn vakantie in CastellaneMijn vakantie in Castellane

De dagen dat we niet op de motor hebben gezeten hebben we vooral lekker genoten van het weer en hier en daar wat geklust in het huis. Helaas was het zondag 8 mei weer tijd om naar huis te gaan.. Voor Djecks was het de eerste keer in Castellane en voor Sebastian en mij de tweede keer. Het gebied is prachtig! bOh en mocht je denken dat er naast motorrijden niets te doen is? Dat is absoluut niet het geval! Er is een uitdagend Adventure Park en in de Verdon kun je Aquarando en Canyoning doen en/of raften en kayakken. Waterfietsen vanuit Lac de Sainte-Croix de kloof van de Verdon in is ook zeker een aanrader. Dit hebben wij vorig jaar allemaal gedaan en dit kun je uitgebreid teruglezen in mijn Fotoverslag Frankrijk 2015.

Dit was Mijn vakantie in Castellane. We hebben genoten!

IMG_2672[1]

Volg je mij al op Instagram Bloglovin’?