fbpx
97   454
54   137

Fotoverslag: Frankrijk 2015

Het is je vast opgevallen dat het de afgelopen twee weken een beetje rustig was op mijn blog. Zoals ik op 14 augustus heb aangekondigd, ik was heerlijk op vakantie. Ik ben voor 15 dagen naar Zuid-Frankrijk geweest met mijn vriend. Het leek mij leuk je hier een kleine sfeerimpressie van te geven, dus bij deze een Fotoverslag: Frankrijk 2015.

We vertrokken zaterdag (15-08) al vroeg. TomTom aan en op naar het zuiden. Uiteindelijk hebben we na 8 uur rijden een hotel gevonden in Grenoble. Hier in de avond gegeten, lekker gaan slapen, in de ochtend genoten van het ontbijtbuffet en daarna gelijk weer in de auto gestapt om verder te rijden.

Zondag (16-08), rond een uur of één, kwamen we aan in Castellane. Onze eerste bestemming. Hier hebben we voor 7 nachten een chalet gehuurd op een camping. Castellane is een prachtig dorpje, midden in de Verdon. Er is enorm veel te doen, en dat hebben we dan ook zeker gedaan.

Fotoverslag: Frankrijk 2015

Zo zijn we naar Lac de Sainte Croix geweest en hebben we daar een waterfiets gehuurd om de Verdon in te varen. Dit water was echt zo ontzettend helder en blauw. Echt heel erg mooi. We zijn onder de brug doorgevaren de canyon in, echt prachtig!

Daarnaast hebben we op Aquarando gedaan. Een tocht onder begeleiding.  Je krijgt hierbij een helm op en een wetsuit en zwemvest aan. De  bedoeling is eigenlijk gewoon dat je jezelf laat drijven op je rug en dat je mee gaat met de rivier. Door de vele rotsen zijn er veel stroomversnellingen en dat maakt het echt heel leuk. In de tocht zitten ook een paar hoge sprongen. Heel gaaf!

Op de terugweg van de Aquarando kwamen we een Adventure Park tegen. We besloten hier de volgende dag heen te gaan. Rond een uur of 11 kwamen we hier aan en kregen we een duidelijke instructie. Hierna kon het klimmen beginnen! Dit was echt heel erg gaaf en we zijn zelfs met een zipline over de Verdon gegaan.

Fotoverslag: Frankrijk 2015

Lac de Castillon is een stuwmeer en die gaat open op dinsdag en vrijdag. Dat betekent dat op deze twee dagen de Verdon heel veel water heeft en erg ruw en wild is. Dit zijn dan ook de twee dagen in de week dat het mogelijk is te raften, kanoën en kayakken. Vrijdagochtend om 09:00 hadden wij onze tocht. Sommige stukken waren best spannend maar het was heel erg gaaf!

Op zaterdag (22-08) vertrokken we bij de camping en reden we verder naar het zuiden, naar het dorpje Claviers. Hier verbleven we 3 nachten in een Bed&Breakfast. In het dorpje zelf was niet veel te doen, maar vanaf daar zat je binnen 1 uur aan de kust en dat was ideaal. Zo zijn we één dagje naar Saint-Tropez geweest en één dag lekker gaan shoppen in Cannes. Hier scoorde ik een MAC Lipstick en bij de Sephora producten van NARS, Urban Decay en Too Faced. De review van het Urban Decay Naked Smoky Palette staat inmiddels online. Natuurlijk komen er ook reviews online van de andere producten.

Op dinsdag (25-08) was het tijd de Bed&Breakfast te verlaten en reden we terug naar het noorden. Het was zo’n 7 uur rijden en onze laatste bestemming was Clairveux Les Lacs. Een meer in de Jura waar we verbleven op een camping direct aan het meer. Hier geen chaletje, maar lekker in een tent. Dat vind ik echt zo ontzettend gezellig! Op deze camping hebben we heerlijk genoten, veel aan het meer gelegen en gezwommen. Één dag zijn we naar de watervallen van de Cascades du Herrison geweest. Een prachtig gebied waar je heerlijk kunt rondwandelen. Zaterdagochtend (29-08) was het tijd om de tent op te ruimen en toch echt terug te gaan naar Nederland. Helaas, want het was echt een heer-lijk-e vakantie!

Fotoverslag: Frankrijk 2015

Zondagavond hebben we de vakantie officieel afgesloten met sushi! Inmiddels ben ik dus alweer 4 daagjes terug in Nederland. Ik ben alweer begonnen met werken en ook mijn deeltijdstudie Communicatie is weer begonnen. Natuurlijk is ook het eerste artikel maandag weer online gegaan en kunnen jullie weer iedere week, iedere werkdag om 06:00 uur een nieuw artikel verwachten. Pff, wel even wennen hoor, want mijn hoofd zit nog steeds in de vakantiemodus.

Hoe was jouw vakantie? Waar ben je geweest?

Liefs Lindsey

Volg je mij al op Instagram Bloglovin’?